FAQ
Neem zonder aarzelen contact met ons op als u vragen heeft!
Het verkeer dat wordt gegenereerd door het vervoer van goederen en diensten vertegenwoordigt bijna 20% van het stedelijk verkeer. Maar de gevolgen ervan zijn verhoudingsgewijs veel groter: naar schatting is het stedelijk logistiek vervoer verantwoordelijk voor 50% van de uitstoot van fijne stofdeeltjes. Bovendien veroorzaakt het goederenvervoer in de stad, dat wordt gedomineerd door bestelwagens en kleine vrachtwagens (84% van het totale volume in 2013), nog veel meer negatieve effecten (congestie, geluidsoverlast, luchtverontreiniging en sociale gevolgen). In die zin wordt het stedelijk logistiek vervoer als niet-duurzaam beschouwd.
Daarom is het van cruciaal belang nieuwe bevoorradingswijzen voor lichte goederen in stedelijke gebieden te vinden. De fiets heeft alle kwaliteiten in huis om zich in de stadscentra als geloofwaardig alternatief op te dringen, maar daarvoor moeten wel nieuwe logistieke modellen worden ontworpen. Dit is precies wat we bij urbike doen.
Geïnspireerd door het zeevervoer, maakt de containerisatie van goederen stroomopwaarts van de logistieke keten het mogelijk het proces van de leveringen per fiets aanzienlijk te optimaliseren:
- Vermindering van de goederenbehandeling: productiviteitswinst, vermindering van het werk en van het risico op schade.
- Versnelling van overladingsoperaties.
- Efficiënte voorbereiding van leveringsrondes en geoptimaliseerde levertijden
- Verbetering van de dichtheid van de leveringen per fiets.
Bovendien bevordert het gebruik van beveiligde en gestandaardiseerde containers de bundeling en consolidatie van stromen, en dus de rationalisering van logistieke operaties.
Alle soorten lichte goederen, tot 180 kg, voor een totaal volume van 1 tot 2 m³ en zonder verpakkingsbeperkingen. De container kan namelijk worden aangepast aan de eisen van de klant en aan de eisen van het vervoer (b.v. compartimentering van de container, temperatuurregeling, beveiliging, enz.) De vervoerde goederen kunnen dus pakjes, droge en verse levensmiddelen, temperatuur gecontroleerde goederen, geneesmiddelen, bloemen, enz. zijn.
De BicyLift en de Runner kunnen bevestigd worden aan de overgrote meerderheid van de fietsen. Ze worden bevestigd aan één van de achtervorken van het frame. Gezien de vervoerde volumes en ladingen (tot 180 kg), raden wij aan om gebruik te maken van elektrische fietsen en cargo fietsen.
Op maat gemaakte koppelingen zijn verkrijgbaar voor de cargo fietsen Douze Cycles V2 of G4, Urban Arrow, R&M Packster of Nevo, Bullitt, Triobike, Omnium, Cargo Factory (ex-Kargon), RadCity, Radkutsche Rapid en Trek Supercommuter. Voor alle andere fietsen leveren wij een universele koppeling die op 3 punten aan het frame kan worden bevestigd (bijv. Victoria eUrban 11.9, Benno Boost, Veloe, tern GSD). Wij kunnen een nieuwe op maat gemaakte koppeling produceren voor minimaal 50 fietsen.
Heeft u nog een vraag?
Contacteer ons nu!